Aus


Per a cada espècie hem elaborat una fitxa que conté d'una manera senzilla i visual la informació bàsica per saber-ne més i poder-la localitzar. A més de la fotografia i la veu, s'hi afegeixen uns codis que indiquen l'hàbitat on més comunament hi són i el grau aproximat de dificultat per trobar-les (baixa, mitjana o alta). Es fa també una breu descripció del seu estatus i, si s'escau, consells per cercar-les. Finalment s'afegeix un mapa que fa una tria de les millors comarques on anar a observar-les, en l'època de cria.

En alguns casos és millor anar a trobar-les a l'hivern o en àrees limítrofes a la demarcació de Lleida. Previsiblement (i més encara en el cas de les aus, gràcies a la seva mobilitat) l'estatus, la distribució i les poblacions aquí descrits variaran en alguns casos, i és per això que estarem molt agraïts de rebre les vostres aportacions.

 

Simbologia 

 

Dificultat:

Alta   Mitja   Baixa
 

Estatus:


Estival

Migrant

Hivern

Resident
 

Habitat:


Forestal

Estepari

Matollar

Aquàtic
habitat_roquisar
Roquissar

Alta muntanya

Camps i conreu
 

 

Terrerola vulgar - Calandrella brachydactyla

 

Compartir:

 

Comparteix a facebook
Comparteix a Twitter
Compartir a Whatsapp
Envia a un amic
Imprimir

 

 

 



  • Escoltar só:

     

    © sons d’ocells Eloïsa Matheu

     

    Dificultat mitjana Dificultat mitjana

    EstivalEstepari

     

    Espais naturals

    Secans de Lleida (inclou la Reserva Natural Parcial de Mas de Melons, Alguaire-Almenar, Balaguer-Castelló de Farfanya, secà de Bellunt, els Plans de Sió, Belianes-Preixana, Alfés-Castelldans i Serós)

     

    Descripció

    Gran part de la població del Principat es troba a la plana de Lleida en erms, guarets i secans de caire estèpic. Tot i això és una espècie escassa que només es pot considerar abundant a la timoneda d'Alfés i al secà d'Algerri-Balaguer.