Aus


Per a cada espècie hem elaborat una fitxa que conté d'una manera senzilla i visual la informació bàsica per saber-ne més i poder-la localitzar. A més de la fotografia i la veu, s'hi afegeixen uns codis que indiquen l'hàbitat on més comunament hi són i el grau aproximat de dificultat per trobar-les (baixa, mitjana o alta). Es fa també una breu descripció del seu estatus i, si s'escau, consells per cercar-les. Finalment s'afegeix un mapa que fa una tria de les millors comarques on anar a observar-les, en l'època de cria.

En alguns casos és millor anar a trobar-les a l'hivern o en àrees limítrofes a la demarcació de Lleida. Previsiblement (i més encara en el cas de les aus, gràcies a la seva mobilitat) l'estatus, la distribució i les poblacions aquí descrits variaran en alguns casos, i és per això que estarem molt agraïts de rebre les vostres aportacions.

 

Simbologia 

 

Dificultat:

Alta   Mitja   Baixa
 

Estatus:


Estival

Migrant

Hivern

Resident
 

Habitat:


Forestal

Estepari

Matollar

Aquàtic
habitat_roquisar
Roquissar

Alta muntanya

Camps i conreu
 

 

Perdiu blanca - Lagopus muta

 

Compartir:

 

Comparteix a facebook
Comparteix a Twitter
Compartir a Whatsapp
Envia a un amic
Imprimir

 

 

 



  • Escoltar só:

     

    © sons d’ocells Eloïsa Matheu

     

    Dificultat mitjana Dificultat mitjana

    ResidentAlta muntanya


     

    Espais naturals

     Parc Natural de l’Alt Pirineu Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici Reserva Nacional de caça Alt Pallars - Aran (inclou la Reserva Natural Parcial de l’Alt Àneu) Reserva Nacional de caça Cerdanya – Alt Urgell

     

    Descripció
     

    Espècie sedentària que viu preferentment als prats alpins i subalpins, generalment a partir dels 2.200 metres. Als Pirineus catalans se'n concentra al voltant de la meitat de tota la població ibèrica. El gruix de la població es troba resseguint l'estatge alpí entre la Val d'Aran i la Cerdanya.